svētdiena, 2016. gada 17. jūlijs

2016. gada 25. jūnijs. Ceļojums uz Franciju. 6. diena. Tunelis un ielu ballīte

No rīta kārtīgi izgulējāmies, tad devāmies atpakaļ uz Boulc un no turienes uz priekšu, lai sasniegtu ceļu uz Die. Jā, ģeniāls nosaukums pilsētai, ja to pārtulko uz angļu valodu. Drīz vien nonācām pie apmēram 800 m gara auto tuneļa. Sasodīts. Protams, ka ietve, kas paredzēta gājējiem, tur nebija. Vecajā kartē, ko bijām paņēmuši no Vaunieres (apmēram 80. gadu izdevums) šāds tunelis nebija iezīmēts, bet attēlots parasts ceļš. Blakus tunelim ieraudzījām veco ceļu un izlēmām mēģināt veiksmi ejot pa to. Tas gan bija sen nelietots, stipri aizaudzis un nogruvumiem pilns. Vienā brīdī vecais ceļš bija pārāk nogruvis, lai pa to turpinātu ceļu, turklāt nebija zināms, vai aiz nākamā līkuma tas neizskatīsies vēl biedējošāk. Tieši blakus šai vietai bija jaunā tuneļa avārijas izeja. Ielūrējām iekšā un pēc dažiem metriem nokļuvām pašā tunelī. Šajā posmā tam gar malām bija pat kaut kas līdzīgs šaurai ietvei. Hmm... Citu variantu jau īsti nebija, mums vajadzīgajā virzienā mašīnas praktiski nebrauca, tā mēs uz ceļa stopējot visu dienu varētu nostāvēt, jātiek uz lielā ceļa. Izvēlē starp sagruvušo veco ceļu ar nezināma paskata turpinājumu vai auto tuneli, uzvarēja tunelis. Ieslēdzām pieres lukturīšus un pa šauro "ietvi" nadzīgi diebām uz priekšu. Labi, ka daudz mašīnu nebrauca, bet tās pašas retās auto sataisīja šaušalīgu troksni. Ha, ha, šoferi šķita izbrīnīti par mūsu atrašanos tunelī. Kāds tur brīnums! Kad tuneļa galā beidzot bija samanāma gaisma, "ietve" izbeidzās. Ak nē... Pusceļā līdz izejai bija redzama iedobe ar avārijas durvīm. Izlēmām pa vienam skriet līdz durvīm. Pirms to darīt, ilgi stāvējām, klausījāmies un centāmies saprast, vai nebrauc kāda mašīna. Veiksmīgi izdevās tikt līdz izejai. Uhh, nu gan piedzīvojums!
Francija, auto tuneļa avārijas izeja
Francija,auto tunelis

Aizčāpojām līdz galvenajam ceļam. Mums paveicās, ka tieši tajā vietā bija kabatiņa, kur auto var piestāt, jo principā tas ir kārtīgs kalnu ceļš - šaurs un līkumots, ar daudziem tuneļiem. Tikai... ai, kāda cepešpanna tur valdīja. Un... uz ceļa praktiski neviena auto... Lielākā daļa, kas brauca, devās pretējā virzienā. Briesmīga sajūta, kad tu stāvi uz ceļa, bet pat lāga nav neviena auto, ko mēģināt nostopēt, turklāt skaidri zināms, ka šis jau nu nav ceļš, pa kuru var kaut kur doties ar kājām, ja vien negrib riskēt tikt nobraukts. Kad jau saulē bijām pamatīgi izcepušies, no mūsu pieveiktā tuneļa izbrauca mašīna, parādīju tai mūsu zīmi un auto apstājās. Jā!! Iekšā sēdēja omulīga ome ar mazmeitu. Pēc brīža Mārtiņš atskārta, ka uz ceļa aizmirsis savu fotokameru. Sasodīts!! Mēģinājām to izskaidrot sievietei, bet viņa lāga nesaprata. Vairākas reizes to viņai lēni atkārtoju, līdz mazmeita viņai manis teikto pārtulkoja uz franču valodu. Ome tikai nosmējās un tā vietā, lai mūs vienkārši izsēdinātu no auto, ļaujot pašiem tikt ar ķibeli galā, apgrieza auto riņķī un aizbrauca līdz mūsu savākšanas vietai, kur laimīgā kārtā kamera vēl bija atrodama. Pēc tam viņa mūs aizveda līdz mūsu pirmajam galamērķiem Die.

Die gribējām atrast lielveikalu, lai iepirktu pārtiku tuvākajām dienām, bet info centram bija pusdienu pārtraukums, tā nu nolīdām ēnā atdzesēties. Pēc tam noskaidrojām, kur ir veikals, cauri vecpilsētai uz to aizlīkumojām. Pēc tam parkā iepiknikojām, tad devāmies stopēt.

Francija, Die

Ātri vien nostopējām kravas furgoniņu, kur abi brīvie sēdekļi bija pilni ar dažādiem priekšmetiem, bet šoferis mums speciāli atbrīvoja vietas. Tiesa, man nācās sēdēt kaut kādās tabakas atliekās. Viņš pat labi runāja angliski! Viņš mūs aizveda līdz vietai, kur līdz Felicitas ciemam palikuši vien 6 km.

Es smējos, ka tik mazu distanci kauns stopēt, bet sapratām, ka gājējiem uz šī ceļa nav jau īsti kur palikt, būtu jābrien pa baigo zāli.

Ātri vien nostopējām sievieti, kura runāja angliski un devās tieši uz mums vajadzīgo ciemu. Ciemā nokļuvām ātrāk, nekā Felicitas solījās būt mājās, tāpēc aizgājām līdz upei. Atrast piekļuvi upei nemaz nebija tik vienkārši, viss apjozts ar elektriskajiem žogiem. bet beigās izdevās.

Francija, Recoubeau

Pēc tam devāmies pie Felicitas. Viņa dzīvo skaistā vietā ar skatu uz kalniem, viņas istaba ir pusapaļā tornītī, bet dzīvokļa biedrene - mūziķe, kas spēlē daudzus, daudzus instrumentus. Forši atkal satikt Felicitas!

Izrādījās, ka šovakar ieradīsies arī Laura (brīvprātīgo koordinatore Vaunieres) ar savu čali, Dju Dju (tehniskais vadītājs Vaunieres) ar sievu un mazuli, kā arī divi Felicitas draugi. Kārtīga vasaras vakara ballīte uz balkona. Tāds īsti francūzisks vakars ar uzkodām. Patīkami, ka visi centās runāt angliski.  Ai, tik jauki atkal piedzīvot šo franču dzīves baudīšanu - smiekli, sarunas, uzkodas ar kalnu skatiem fonā.... Vienkārši mirkļa un dzīves baudīšana!

Francija, Recoubeau - skats uz Felicitas māju
Francija, Recoubeau - Felicitas viesistaba
Francija, Recoubeau - skats no Felicitas balkona

Vēlāk visi kopīgi devāmies uz nelielu ciemu, kur notika vienas asociācijas bāra - kultūras telpas slēgšanas ballīte. Mmm, lieliska dzīvā dejojamā mūzika zem zvaigžņotām debesīm pašā ciema vidū uz ielas, mākslinieka uz vietas radītas video projekcijas uz pretējās ēkas sienas, noslēgumā DJ spēlēta rokenrola mūzika no vecām platēm. Izcili! Sapratu, cik gan ļoti man pietrūkst šie mazo ciematu kultūras pasākumi, koncerti un dejas! Agrāk dikti sūdzējos, ka franči ir slinka tauta, tomēr mums no viņiem būtu jāpamācās, kā baudīt dzīvi. Tik lieliski, ka ciema vidū uz ielas notiek dejas ar dzīvo mūziku! Tāds azarts un dzīvesprieks! Šādi pasākumi ļauj pa īstam izbaudīt kultūru un piedod ceļojumam īsto garšu.

Francija, ielu ballīte

Pēc garās un karstās dienas bijām noguruši. Kad Laura ar savu puisi devās prom, piekritām viņu aicinājumam mūs aizvest atpakaļ uz Felicitas māju. Mums bija vairākas iespējas - pagalmā uzsliet savu telti, gulēt Felicitas dzīvokļa biedrenes busiņā, gulēt uz matrača viesistabā. Izvēlējāmies pēdējo variantu, jo ēka bija visvēsākā vieta.